Den 22. april 2026 mødte Tv-Tonic for Landsskatteretten i den gamle sag om tilbagebetaling af momspenge. Tv-Tonic (Østjyske Studerendes TV) havde klaget over Skats afgørelse, og sagen kom altså endelig for Landsskatteretten, efter vi havde ventet i flere år på Skat.

Desværre blev vores klage afvist, dvs Landsskatteretten stadfæstede Skats afgørelse. Landsskatteretten stadfæstede således, at Tv-Tonic ikke var berettiget til at få knap 270.000 kroner købsmoms refunderet for indkøb tilbage i 2017-2018.

Vi mener fortsat, at Skats afgørelse er forkert. Og at Landsskatterettens stadfæstelse er lige så forkert.

Da den foreløbige vurdering fra Landsskatteretten indløb 18. december 2025, valgte Tv-Tonics bestyrelse dog at sætte foreningens aktiviteter i bero (altså primært ikke behandle nye ansøgninger om støtte til at lave medieprodukter).

På bestyrelsesmøde 7. maj 2026 blev følgende besluttet:

  • Vi lader fortsat de almindelige aktiviteter stå stille.
  • Vi overvejer at gå til det almindelige retssystem med sagen, altså indbringe det for byretten.
  • Formanden vil i løbet af de kommende uger undersøge, om vi kan finde en advokat til at køre sagen ved byretten. Der er kun cirka 40.000 kroner på kontoen, dvs meget få midler at købe advokattimer for.
  • Derpå tager vi stilling til, om moms-sagen skal prøves ved byretten. Der er 3 måneders frist for at indklage sagen til byretten.

By Tonic